Ca si web designer profesional, am observat un trend constant la majoritatea proiectelor la care am lucrat: cu cat mai mult timp se discuta, analizeaza si critica un design de catre persoane nepotrivite cu atat mai rau ajunge designul. Acelasi trend se aplica si la numarul de oameni implicati in procesul de design.

Inteligenta de grup e multiplicativa cand sunt implicati idioti – combinand un half-wit (redus mintal) cu un alt half-wit nu rezulta un individ full-witted (inteligent), ci doar un quarter-witted (1/2 x 1/2 = 1/4). Combinand un individ full-witted cu un half-wit tot un half-wit rezulta. Cu cat mai multe “persoane nepotrivite” sunt implicate in process, cu atat se inrautateste situatia.

Am creat doua grafice pentru a ilustra acest trend.

curba de design

curba de design

Prin “persoane nepotrivite” ma refer la:

  • Cei care nu au creat niciodata nimic visual (web, print sau altfel)
  • Cei care cred ca design trendurile din 1996 sunt inca la moda.
  • Managerii, directorii executivi, etc care nu au nici un fel de experienta in design dar le place sa dicteze instructiuni creative doar pentru ca pot (sau se simt obligati)
  • Utilizatorii semi-priceputi si foarte increzuti care considera ca, deoarece ei folosesc web-ul, au un “avantaj” in domeniul design-ului. Acesti clienti deobicei consuma cel mai mult timp si totusi ajung sa aibe cele mai proaste website-uri.

Prin urmare, care sunt persoanele potrivite?

  • Oricine care are ochiul format pentru design, indiferent de functia pe care o au
  • Experti in usability care ofera sfaturi bazate pe experienta reala.
  • Cei care ofera critica constructiva. Exemplul meu favorit de critica nepotrivita e cand cineva spune “simt eu ca ceva nu e in regula.”
  • Cei care inteleg ca te-au angajat pe tine, the designer, pentru a crea ceva minunat. Ei isi cunosc business-ul mai bine, dar intr-un final iti acorda increderea pentru a livra un design de calitate.

autor: Oatmeal pe 14 Septembrie, 2006
sursa: http://www.seomoz.org/blogdetail.php?ID=1230

  • Reddit
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Digg
  • Twitter