Domeniul nostru de specialitate a crescut semnificativ in ultimii 5 ani. Cand Danny Sullivan a lansat prima conferinta despre strategii de Search Engine, as estima ca mai putin de 5.000 de persoane din intreaga lume s-au autodenumit SEOs. In prezent, numarul celor care se autodenumesc “search marketers” este probabil mai aproape de 100.000 sau chiar mult mai mare. Totusi, exista unele caracteristici care fac distinctie intre un expert SEO/M si un novice; asupra catorva ma gandeam sa atrag atentia astazi.

Urmatoarele se refera strict la consultantii din domeniul cautarii – cei care ajuta alte firme sa se regaseasca in topul rezultatelor la cautari.

  • Experienta la nivel de brand

    In timp ce expertii au, in general, experienta consacrata in cativa clienti din Fortune top 500 (sau 1000); incepatorii de cele mai multe ori nici nu au apucat sa lucreze cu un brand recunoscut. Diferenta consta in modul de abordare a proiectului – in cazul brand-urilor mici, cea mai mare problema este sa il faci sa fie recunoscut de motor, iar cu brand-urile mari, provocarea este reprezentata de cele mai multe ori (si din pacate) de management.

  • Contacte si relatii

    Dupa ani de succese in proiecte, reteaua de contacte a unui expert poate fi uneori cel mai valoros lucru de care te poti folosi pentru realizarea proiectului. Asta nu presupune intotdeauna relatii cu motoare de cautare, ci cu firme de publicitate, cu experti din alte domenii, sau din domenii inrudite, sau chiar legaturi cu alti SEO care pot ajuta la diagnosticarea problemelor, in mod cooperativ.

  • O abordare complexa

    In timp ce incepatorii abordeaza un proiect cu SEO de baza pe pagina, o campanie de construire a unei retele de linkuri, cautarea dupa cuvinte cheie si o campanie PPC, expertii pot identifica si recunoste punctele slabe ale site-ului, tintele clientului, utilizabilitatea, design-ul, analitics si zeci de alte probleme.

  • Acceptarea proiectelor potrivite

    Un consultant novice sau o firma poate fi tentata sa preia orice client care poate plati facturile (si de cele mai multe ori sunt obligati). Expertii stiu cum sa-si aleaga proiectele, care sa dea rezultatele asteptate, sa redea stilul clientului si un ROI pe termen lung si scurt.

  • Al saselea simt, pentru Ranking

    Multi experti au ceea ce eu numesc “ranking sense”. Ei pot, dupa doar cateva cautari de link-uri si cateva analize competitive sa determine scopul, dificultatea, trend-urile si oportunitatile unei piete, chiar daca nu au mai lucrat in acel domeniu pana atunci. Cred ca aceasta abilitate este dobandita odata cu miile de cautari cu on ochi critic, si exercitiul constant de a urmari cum se schimba SERP-urile in timp. Personal, cred ca eu mi-am pierdut acest simt de vreme ce nu mai urmaresc SERP-urile zi de zi si ora de ora, asa cum o faceam acum 6 luni. Dupa numai cateva saptamani de revenire in transeele SEO, sunt sigur ca am sa mi-l regasesc :)

Pe langa aceste calitati, exista un numar de greseli tipice, capcane sau oportunitati ratate de care am vazut ca se impiedica frecvent incepatorii.

  • Continut duplicat

    Nu ca incepatorii nu ar recunoaste continuturile duplicate, dar deseori nu isi dau seama care sunt cele mai bune cai de abordare. Unul dintre exemplele mele favorite este SEO-ul care utilizeaza "nofollow” in link-uri ca sa copieze continutul, fara sa isi dea seama ca altii se pot lega de el in viitor (idee: folositi robots.txt si meta robots in schimb).

  • Canibalizarea cuvintelor cheie

    Asta e greseala de incepator pe care o intalnesc cel mai des – SEOs care incearca sa tinteasca spre acelasi termen pe 65 de pagini dintr-un site cu 100 de pagini, fara sa isi dea seama ca isi imprastie valoarea textului ancora, a link-ului si a cuvantulul cheie, decat sa-l comprime.

  • Conectarea la campaniile offline

    Este critic pentru campaniile offline de branding sau de publicitate sa se integreze corect cu proprietatea online. Conduceti traficul offline spre un URL pe care il puteti gasi, masurati link-urile destinatie, folositi aceleasi mesaje on si offline pentru a crea o experienta diferita a user-ului sau faceti fata consecintelor costului unei reclame mai-putin-decat-optima. Chris Boggstrecut in revista cateva dintre acestea in Super Bowl Ads roundup.

  • Integrarea Analitics si testare

    Foarte putini incepatori ataseaza corect instrumente de tracking la un site, fac ipoteze corecte, testeaza corect, masoara si imbunatatesc. Analitics reprezinta o unealta puternica care ajuta la imbunatatirea calitatii fiecarei campanii online, dar deseori se pierde in cautarea unei categorisiri mai bune si a unui trafic mai mare.

  • Multiple Site-uri/Domenii

    De ce chiar si cei mai buni SEOs continua practica lansarii de site-uri separate pentru proiectele lor sora, blog-uri, sau alte continuturi de genul acesta. Link-urile care intervin intr-un singur domeniu aduc intregul continut la acea categorie de domenii, si 100 de link-uri din diverse surse naturale iti vor aduce mult mai mult de 10.000 de link-uri la un Blogspot blog pe care il conectezi la principalul tau domeniu.

  • Separarea continutului

    Un mare numar de site-uri de continut isi impart articolele pe mai multe pagini sau creeaza zeci de pagini mici despre detalii de minut a unui subiect mai amplu. Asta atrage multe afisari ale paginii, dar foarte putine link-uri destinatie. Tineti minte ca link-urile tind sa vina la resurse “complete”, si daca faceti ca link-erul sa functioneze si sa identifice piesa de continut specific spre care tinde, pur si simplu vor renunta (si se vor lega de Wikipedia cea diabolica, unde toata informatia e intodeauna pe o singura pagina).

  • Utilizarea gresita a meta tag-urilor Description

    Vad multe site-uri in care meta tag-urile de descriere sunt fie copiate de pe o pagina pe alta (ex.deloc unic), fie contin doar primele 2, 3 propozitii din continutul paginii. In primul caz, problema e evidenta, in timp ce in cel de-al doilea caz, solutia nu e deloc inteleapta deoarece motoarele de cautare vor afisa cel mai releant continut legat de cererea user-ului, daca nu punem nicio meta descriere si astfel, aproape in mod sigur veti obtine “long tail search clicks”, lasand motorul de cautare sa va furnizeze descrierea. Exista o exceptie in cazul in care propozitiile de introducere constituie o descriere excelenta a continutului paginii, acesta fiind uneori cazul unor articole sau bloguri.

  • Aggregation ca sursa de continut unic

    Multi creatori de site-uri incepatori si SEOs presupun ca pot pacali motoarele de cautare prin combinarea paragrafelor de informatie sau de continut, ca sa creeze pagini. Oricum, motoarele au o mica armata de PhD care sa combata orice posibil re-mix, orice carpaceala, sau modificare si tehnicile lor se imbunatatesc pe zi ce trece. Nu tratati motoarele ca pe niste idioati – prevad ca in urmatorii cativa ani ele vor fi capabile sa identifice nu numai continuturile unice cat sa si gradeze calitatea articularilor si informatia unica, de asemenea.

  • Masurarea traficului mai degraba decat a conversiilor

    Ranking-ul e grozav, la fel si traficul, dar un website care si-a inzecit traficul in timp ce ignora conversiile, a inceput cu sfarsitul – scopul vostru nu este sa aduceti absolut orice vizitator (cu exceptie unor putine cazuri); scopul este sa aduceti vizitatorul potrivit.

autor: randfish pe 20 Februarie, 2007
sursa: http://www.seomoz.org/blog/what-separates-search-marketing-novices-from-experts

  • Reddit
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Digg
  • Twitter