O regula empirica in devenire sugereaza ca, daca aduni un grup de 100 de persoane online, atunci una din ele v-a crea continut, 10 vor “interactiona” cu el (comentand sau oferind imbunatatiri) iar restul de 89 vor privi doar.

Acest lucru reiese categoric din statisticile YouTube, care in doar 18 luni a ajuns de la zero la 60% din totalul vizionarilor clipurilor online.

Cifrele sunt graitoare: in fiecare zi exista 100 de milioane de download-uri si 65.000 de upload-uri – dupa precizarile lui Antony Mayfield (de la http://open.typepad.com/open/), exista 1.538 de download-uri penru fiecare upload – si 20 de milioane de utilizatori unici pe luna.

Reiese raportul “creator – consumator” la doar 0.5%, dar lucrurile sunt inca la inceput, nu toata lumea a descoperit YouTube (iar download-ul se face mult mai usor deoarece orice pagina poate gazduii un YouTube link).

Luati in consideratie, deasemenea, cateva statistici din alte proiecte comunitare generatoare de continut, Wikipedia: 50% din editarile articolelor Wikipedia sunt facute de 0.7% din utilizatori, si mai mult de 70% din totalul articoleror sunt scrise de doar 1.8% din totalul utilizatorii, conform blogului Church of the Customer (http://customerevangelists.typepad.com/blog/).

Masuratorile mai vechi adunate de pe situri comunitare sugerau ca aproximativ 80% din continut a fost produs de 20% din utilizatori, dar numarul in crestere a datelor indica clar faptul cum ar trebui sa gandeasca grupurile Web 2.0. De exmplu, un site care necesita prea multa interactiune si generare de continut de catre utilizatori, va vedea noua din 10 oameni care doar vor trece mai departe, nebagand in seama.

Bradley Horowitz de la Yahoo precizeaza ca aproape la fel se aplica si la Yahoo: in Yahoo Groups, lista de discutii, “1% din populatia utilizatorilor e posibil sa creeze un grup; 10% din populatia utilizatorilor e posibil sa participe activ; 100% din populatie beneficiaza de pe urma grupurilor mai sus mentionate,” a notat pe blogul lui (www.elatable.com/blog/?p=5) in februarie.

Deci, care e concluzia? Doar, sa nu ai pretentii prea mari online. Cu siguranta, cu referire la Field of Dreams, daca-l construiesti, ei vor veni. Problema e, ca si in viata de zi cu zi, gasirea constructorilor.

autor: Charles Arthur pe 20 Iulie, 2006 The Guardian
sursa: http://technology.guardian.co.uk/weekly/story/0,,1823959,00.html?gusrc=rss

  • Reddit
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Digg
  • Twitter